14 jaar OutsiderArt Syndion

In de expositie ’14 jaar OutsiderArt’ krijgt u een prachtige inkijk in het ontwapende werk van lokale Outsider-kunstenaars en kunt u pure verrassende en ongepolijste kunst bekijken.

Het werk is tot stand gekomen in het dagbestedingsatelier van het Syndion, dat dit jaar 14 jaar bestaat.

De samenstellers van de expositie kiest er nadrukkelijk voor om de oorspronkelijkheid en de diversiteit van de OutsiderArt collectie te tonen. De expositie toont veel creatieve hoogtepunten en neemt je als kijker mee op een reis en een zoektocht naar nieuwe betekenissen en originele inzichten.

.

Dirk Slob 'Zicht op Gorcum'

OutsiderArt, of ook wel Art Brut genoemd, is de aanduiding voor een genre in de kunst waarmee het werk van autodidactische kunstenaars wordt getypeerd. Dit werk kenmerkt zich vaak door het negeren of afwijzen van de regels van de conventionele kunstwereld en ademt een geheel eigen vormtaal of thematiek.

Hier te zien: een werk van OutsiderArt kunstenares; Corry Korevaar, genaamd ‘Bloem’.