Opening Rondom PS & Rondom 3D

Op zaterdag 17 februari zijn de exposities Rondom PS en Rondom 3d feestelijk geopend. Als openingshandeling mocht kunstenaar P. Struycken de kaarsjes voor zijn 85e verjaardag uit blazen, waarna hij werd toegezongen met “Lang zal hij leven”.
Hierna mochten de bezoekers uiteraard de nieuwe exposities bezoeken. En wat hebben we een mooie complimenten mogen ontvangen!
Bezoekers tijdens de opening van Rondom PS
Fotografie: Dick Bosch
Bij de installatie in de verduisterde zaal op de tweede verdieping stonden mensen vol bewondering te kijken én te luisteren naar het werk van P. Struycken. Om 16:00 uur was er een live gesprek tussen P. Struycken en Jack van Mildert. Deze konden de bezoekers bijwonen op zaal of meekijken vanuit het auditorium met een live verbinding. Kon je er niet bij zijn? Geen zorgen! Het gesprek is terug te zien op ons YouTube kanaal.

Op de derde verdieping, waar men Rondom 3d kon bewonderen, werd er gretig gebruik gemaakt dan de 3-d pennen en de VR-bril. Om zo zelf uit te proberen hoe de kunstenaars de werken gemaakt zouden kunnen hebben.

Ook konden mensen op de Doe Zolder alle vragen stellen over 3D printen. Hier was namelijk Mathijs van 3D in de klas aanwezig. Hij kon alle vragen beantwoorden over de techniek van de 3D printer.

De expositie loopt tot en met 8 september 2024. De Doe Zolder is geopend tijdens de openingstijden van het Gorcums Museum. Bij de receptie beneden zijn de 3d pennen te lenen!

Kom je binnenkort langs?