(digitale) collectie museum

Het museum is bezig met digitalisering van de collectie, een deel kunt u inmiddels online bekijken op onze website.

Digitalisering loopt vertraging op
Door een recente verhuizing van een van onze depots loopt deze digitalisering enige vertraging op. Het museum draagt natuurlijk zorg voor de historische en waardevolle objecten van onze stad. Dat betekent dat wij zorgen dat de objecten goed beschermd en onderhouden worden. Om dit te kunnen waarborgen was een verhuizing van een van onze depots prioriteit. Dit stond gepland in het voorjaar van 2020. Deze prioriteit is verschoven naar dit najaar.

Zodra deze verhuizing is afgerond en het nieuwe depot op orde is, gaan wij weer verder met de digitalisering van de collectie. Zodat u naast tijdens een daadwerkelijk bezoek aan het museum, ook online de collectie kunt bekijken.