Twee vrienden in gesprek; Een gesprek tussen Peter Struycken en Carel Blotkamp

Bij het Gorcums Museum is nu de expositie Rondom PS en Bevriende Werken te zien. Een eerbetoon aan de in Gorcum woonachtige kunstenaar Peter Struycken die dit jaar zijn 85e verjaardag viert. Gedurende zijn leven heeft Struycken een indrukwekkend oeuvre opgebouwd van kunstwerken waarin de computer een grote rol speelt. Naast een overzicht van dit werk toont het Gorcums Museum ‘bevriende werken’: werken van kunstenaars, vaak uit zijn naaste kring, waarmee Struycken zich gedurende zijn leven omringd heeft.

Eén van de bevriende kunstenaars en tevens kunsthistoricus is Carel Blotkamp. Al jarenlang onderhouden Struycken en Blotkamp een levendig contact en wisselen zij met elkaar van gedachten over de kunstwereld.  Op 9 juni gaan de twee vrienden live met elkaar in gesprek naar aanleiding van Rondom PS en Bevriende Werken.

Na het gesprek heeft u nog de tijd om de expositie te bezoeken. Het museum is geopend tot 17:00 uur.

Een live gesprek tussen Peter Struycken en Carel Blotkamp

Gorcums Museum