Lezing Aron de Vries over Knooppunt Gorinchem

Op 12 maart is het weer Culturele Zondag in het Gorcums Museum.

Knooppunt Gorinchem
In 2023 staat in Gorinchem het stadsthema Knooppunt Gorinchem centraal. Het Gorcums Museum sluit met Te land, ter zee en in de lucht aan bij dit thema. De ontwikkeling van de stad is een direct gevolg van de ligging van Gorinchem als knooppunt in het midden van het land, omringd door water en een netwerk van snelwegen. Dit gegeven is vertaald naar een tentoonstelling waarin voertuigen centraal staan.

Lezing
Over het ontstaan en de gevolgen van Knooppunt Gorinchem zal Aron de Vries, als historicus werkzaam  bij het Regionaal Archief Gorinchem, op zondagmiddag 12 maart een lezing verzorgen. Aanvang voor de lezing is om 14:00 uur in het vernieuwde auditorium van het Gorcums Museum. Bij binnenkomst ontvang u tevens een kopje koffie of thee.

Op Culturele Zondag is toegang tot het museum gratis. Het bijwonen van de lezing is voor Vrienden van het Gorcums Museum gratis. Overige geïnteresseerden betalen een bijdrage van €5,00.

Foto: Knooppunt Gorinchem in aanbouw in 1976, Regionaal Archief Gorinchem

Lezing