De wereld van Nol

Tijdens Te land, ter zee en in de lucht is er ook op onze zolder genoeg te zien en te doen voor jong en oud!

Een wereld van karton

Geïnspireerd door de pogingen van zijn vader om te vliegen, bouwt de Gorcumse creatieveling Nol Verhoef een kartonnen installatie waarin het vliegtuig de basis vormt. Bezoek Nol op de zolder van het Gorcums Museum, waar hij tijdens de tentoonstelling regelmatig aan het werk zal zijn. Ontdek hoe hij met één materiaal een heel nieuwe wereld tot leven wekt.

Zelf aan de slag!

Wist je dat je met schroefjes, blokjes, touwtjes en soms zelfs met afval ook kunst kunt maken? Laat je verrassen door kunstenaars die met allerlei bijzondere materialen kleine voertuigen maken. Ook geïnspireerd? Ga dan zelf aan de slag en maak jouw eigen kunstwerk in het thema van de tentoonstelling. Wordt het een fiets, een raket of word jij de uitvinder van een heel nieuw transportmiddel?

Nol was in februari, maart en april op de culturele zondagen én elke woensdag van 11.00 tot 17.00 uur in het museum. Vanaf mei is Nol er op wisselende dagen, zo is het ieder bezoek een verrassing of je hem ziet! Ook als Nol er niet is, is de zolder open voor publiek.

Wilt u met een groep langskomen? Bel dan naar 0183-632821.

Foto: Dick Bosch

Expositie & atelier