Ambacht en hedendaagse kunst door de ogen van ontwerpers

NOVÝ SKOK
Decennia van ambachtelijk houtvakmanschap verenigd met algoritmisch ontwerp en digitale productie. Nederlandse ontwerpers Frida van der Poel en Bastiaan Luijk hebben de SKOK bijzettafel opnieuw uitgevonden, oorspronkelijk ontworpen door Frida in 1994. De NOVÝ SKOK-serie verkent nieuwe combinaties van materialen, kleuren en functie. Dit ontwerp is momenteel te zijn bij de expositie Rondom 3D.

Een materieel gerichte min of meer historische verhandeling bestaande uit de drie onderdelen Ambachtelijk, Hedendaags en de Moderne Tijd

Ontwerpers Frida van der Poel en Bastiaan Luijk komen op donderdagavond 13 juni vertellen over hun blik op de verschillende ambachten.

Zo zal Frida van der Poel vertellen over:
– Ambachtelijk: Ambacht is niet wat je denkt, want het is meer dan een houtbijl, hamer of beitel
– Hedendaags: wat is er te vinden in de werkplaast?
– Moderne Tijd: de machines en technieken van de toekomst zoals de 3D print

Waarna Bastiaan Luijk zal ingaan op praktijk voorbeelden van parametisch ontwerp en 3D-printen. Kom erachter hoe deze technieken bijdragen aan het:
– upcyclen van bestaande voorwerpen
– ⁠op experimentele wijze ontdekken van nieuwe vormen
– ⁠toepassen van natuur patronen in gepersonaliseerde ontwerpen

In totaal zal de lezing een uur duren, waarna u de tijd heeft om de expositie te bezoeken.

Koop hier alvast je kaartje voor de lezing.

• Wat

Een lezing door kunstenaars Frida van der Poel en Bastiaan Luijk